Płyty warstwowe
Płyty warstwowe w budownictwie

Magazyn architektoniczny : Aktualizacja: Kontrowersje Nasher Sculpture Center

Posted in Uncategorized  by admin
August 4th, 2018

Tim Hursley W aktualizacji artykułu, który napisaliśmy kilka miesięcy temu w sprawie spornego.
Hot-spotu.
w Dallas, pomiędzy Centrum Rzeźby Nashera Renzo Piano a sąsiednią wieżą mieszkalną, kontrowersje wciąż są gorącym tematem.
Odbicie spowodowane przez centrum rzeźby jest nadal czymś, czego nie udało się rozwiązać.
Każde rozwiązanie będzie kosztowne i trudne.
Ludzie z Nasheru zalecili żaluzje pokrywające południową ścianę wieży.
Ludzie w wieży twierdzą, że będzie to wymagać silnika generowanego komputerowo dla każdego okna, około dwóch lat na naukę, jeszcze więcej czasu na instalację.
I może nie działać.
Więcej informacji po przerwie.
W tym roku obie strony spotkały się, by rozpocząć prace nad rozwiązaniem.
Negocjacje wkrótce stały się kwaśne; powstawały sprzeczki.
Ludzie z wieży chcieli, żeby muzeum zmodyfikowało swój dach.
Muzeum odpowiedziało, mówiąc w zasadzie: byliśmy tu pierwsi .
Tom Luce, lokalny prawnik i przywódca obywatelski, zgodził się działać jako mediator.
Pod koniec zeszłego miesiąca odsunął się z frustracją.
Ludzie wieży przynieśli dwa eksperymentalne rozwiązania.
Pierwsza to forma nanotechnologii, która pokryje i stwardnieje wszystkie okna rozpylaczem węglowym.
Urzędnicy Nashera nazywają to pyłem.
Drugi to dziwaczny plan budowy prawie 400 stóp – część rzeźby, część maszyny.
Autorstwa architekta Joshua Prince-Ramus, aby stanąć między dwoma budynkami i rozproszyć światło.
Wygląda jak wielowymiarowy łuk, który otwiera się i zamyka w razie potrzeby, aby kontrolować odblaski.
Ludzie wierzący uważają to za odważne stwierdzenie, które doda otuchy dzielnicy sztuki.
Ludzie Nasherów mówią: nie, to będzie bardzo kosztowne (20 milionów do 30 milionów dolarów), i to przytłoczy, a także przesłoni, ich delikatne muzeum, które Pan Piano nazywa moją małą galerią .
Goliat grozi Davidowi jeszcze raz.
Ludzie w wieży twierdzą również, że najtańszym rozwiązaniem dla muzeum będzie przekierowanie aparatu dachowego Piano, aby światło z wieżowca nie wchodziło do galerii.
Przedstawiciele muzeum twierdzą, że ten plan, oprócz obrażania pana Piano, obniży oświetlenie wewnętrzne o 50% i nie zrobi nic, aby złagodzić wpływ światła i ciepła na ogrody.
Na co wierzący ludzie odpowiadają, że uszkodzenie ogrodu w Nasher jest minimalne, że bluegrass Kentucky wykładający trawnik jest ekologicznie nieodpowiedni dla klimatu Teksasu i że drzewa wyglądają dobrze.
Każda strona zatrudniła własnych konsultantów do oceny szkód w krajobrazie; nic dziwnego, że doszli do różnych wniosków.
Gdy wieża zostanie ukończona, właściciele ogromnego penthouse będą mieli 360-stopniowy widok na Dallas, prerię poza nią, a także na wciąż w dużej mierze niemieszkaniowe centrum, które obejmuje pracę siedmiu nagradzanych architektów Pritzkera: Santiago Calatrava, Norman Foster, Philip Johnson, Rem Koolhass, Thom Mayne, IM Pei i Mr.
Piano.
To, co oni wygrali, to budynek, który wywołał taką lokalną konsternację: własną.
To, czy Wieża Muzealna zostanie ostatecznie uznana za dzieło piękna, symbol agresywnego kapitalizmu, białego słonia lub jakiejś kombinacji, pozostaje nieznane.
Dzięki uprzejmości Wall Street Journal
[patrz też: piec gazowy z zamkniętą komorą spalania, wapno gaszone cena, szerokość schodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: piec gazowy z zamkniętą komorą spalania szerokość schodów wapno gaszone cena